Remedy homeopati Untuk Heartburn

Remedy homeopati Untuk Heartburn

Terdapat banyak ubat-ubatan homeopati yang disyorkan untuk keadaan ini dan untuk mendapatkan ubat homeopati yang tepat untuk pedih ulu hati anda perlu memastikan bahawa anda mengambil dos yang betul. Ubat-ubat ini adalah sangat selamat dan berkesan, sebenarnya mereka adalah berkesan sebagai ubat-ubatan preskripsi atau sepanjang rawatan kaunter. Ubat-ubatan ini sangat popular dan memberikan hasil yang terbukti. Jadi mari kita lihat apakah beberapa ubat yang paling biasa digunakan homeopati untuk penyakit ini:

Pulsatilla - adalah herba semulajadi yang juga dikenali sebagai bunga angin atau bunga Pasque, yang berasal dari tengah dan utara Eropah. Rawatan ini biasanya digunakan untuk merawat refluks asid disebabkan oleh lebih makan dan mempunyai diet lemak yang kaya. Semasa mengambil ubat ini anda harus mengelakkan kafein dan pudina produk.

Nux Vomica - juga dikenali sebagai pokok strychnine, adalah pokok malar hijau yang berasal dari Asia Tenggara. Benih walaupun beracun adalah sumber alkaloid perubatan. Berguna untuk merawat pedih ulu hati, loya, gas, kembung dan sendawa. Ia berkesan kerana ia mengandungi alkaloid - brucine dan strychnine.


Ipecacuanha - herba daripada keluarga Rubiaceae, asli di Brazil. Terutamanya digunakan untuk rawatan gangguan bronkial tetapi juga boleh digunakan untuk masalah gastro-usus. Jika diambil dalam dos yang besar boleh menyebabkan muntah-muntah yang kuat. Ubat ini mengandungi alkaloid Isoquinoline yang rawatan yang berkesan untuk refluks asid dan pencegahannya. Ia boleh didapati di kebanyakan farmasi atau anda boleh mendapatkannya dari kedai dalam talian.

Jadi, masa depan anda mempunyai serangan jantung, cuba menggunakan salah satu daripada ubat-ubatan ini!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar