Bagaimana untuk Penyembuhan Jangkitan kuku jari kaki Dengan Vapor Rub Vick

Bagaimana untuk Penyembuhan Jangkitan kuku jari kaki Dengan Vapor Rub Vick

A kulat kuku biasanya tidak memberi kesan kepada kulit pada kaki anda. Oleh itu, sila tidak mengharapkan untuk menyembuhkannya dengan membeli ubat kaki makan. Gejala kulat kuku termasuk tebal, kuku keras, kuku kaki kuning atau berubah warna, kuku lembut, kuku yang terkeluar, dan sakit kaki ketika berjalan.

Untuk mengubati jangkitan, anda perlu berjumpa doktor anda. Anda juga boleh membeli rawatan kulat kuku dari kedai tempatan anda untuk membantu merawat, tetapi produk-produk ini kemungkinan besar tidak akan dapat membersihkan jangkitan sepenuhnya.

Satu ubat rumah yang mempunyai kesan yang hebat adalah wap sapu Vick induk baik itu. Sebahagian besar dari kita mempunyai beberapa di dalam kabinet ubat kami. Memohon sapu wap dua kali sehari. Urut ke kuku dijangkiti dan di bawah kuku juga. Kuku jari kaki akan menjadi gelap kerana ia membunuh jangkitan dan kemudian yang baru, kuku jari kaki yang sihat akan berkembang dalam. Gunakan gunting kuku dari semasa ke semasa sebagaimana kuku dijangkiti tumbuh keluar. Anda mungkin tidak mahu untuk memulakan proses ini sahaja lagi jika anda mempunyai satu acara khas yang akan datang di mana anda tahu kaki anda akan didedahkan.

Untuk mengelakkan kulat kuku pada masa depan, mengambil langkah-langkah berikut:

o Sapukan bedak antikulat atau semburan ke kaki anda setiap hari
o Tukar stokin kapas sekurang-kurangnya dua kali sehari untuk menjaga kaki bersih
o Keringkan kaki anda dengan baik selepas mandi
o Elakkan berjalan berkaki ayam dalam kemudahan awam, seperti gim, spa atau kolam renang

Semua kaedah ini akan membantu untuk mengelakkan apa yang sebaliknya boleh menjadi jangkitan yang sangat sukar untuk menghilangkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar