Apakah subluxation satu?

Apakah subluxation satu?

Chiropractor A menghabiskan banyak pengajian pendidikan untuk menilai dan merawat subluxations tulang belakang. Walaupun terdapat banyak perdebatan dalam profesion kiropraktik untuk kesan subluxations, majoriti profesion tidak bersetuju dengan apa yang subluxation yang sebenarnya.

Takrif subluxation adalah: pergerakan yang salah atau kedudukan tulang dalam tulang belakang, menyebabkan tekanan saraf yang tidak normal dan memudaratkan. A ketegangan mekanikal yang menyebabkan haus dan lusuh lain otot tulang belakang ligamen berlaku disebabkan fungsi yang tidak betul tulang belakang a. Yang lain-lain keadaan yang menyakitkan berikutnya disebabkan kerana subluxation adalah kesakitan yang teruk, kelembutan otot, penurunan mobiliti tulang belakang, kebas di kaki dan keradangan. Syarat-syarat semua tidak normal adalah sebab-sebab yang mencukupi yang mungkin memerlukan anda untuk melawat doktor atau chiropractor a.

Subluxation boleh menyebabkan kesan buruk kepada fungsi saraf dan juga boleh menyebabkan komunikasi yang menurun dalam sistem saraf; terima kasih kepada hubungan langsung antara akar saraf dan tulang belakang. Ini adalah mengapa ia adalah sangat penting untuk menghapuskan subluxations untuk mengelakkan kesan negatif ke atas kesihatan secara keseluruhan.

Punca subluxation
Terutamanya subluxations berlaku kerana sebab-sebab berikut:

Punca fizikal
Sebab-sebab ini adalah bertanggungjawab menyebabkan trauma akut yang menghalang gerakan berulang-ulang dan memberi kesan kepada tulang belakang teruk. Ini sebab-sebab fizikal bahkan mungkin kedudukan fizikal kita biasa dengan dan tidak pernah berfikir tentang. Ini mungkin termasuk kemalangan, postur yang tidak betul, kedudukan duduk salah, dan kekurangan ergonomik, mengangkat yang tidak betul, usul yang berulang-ulang dan tabiat stesen kerja.

Punca emosi
Mereka umumnya keadaan tekanan kerana keadaan emosi yang melampau. Ia secara amnya termasuk emosi hangat seperti tekanan, kemarahan, kesedihan dan ketakutan. Keadaan emosi yang berlebihan dan kekurangan pengurusan tekanan mempunyai kesan yang besar ke atas fungsi sistem imun badan itu juga menyebabkan beberapa jenis masalah fizikal termasuk subluxation.

Punca kimia
Ini adalah sebab-sebab yang melibatkan kesan pengambilan kimia badan kita. Secara umumnya pengambilan kimia merujuk kepada pemakanan, komponen pemakanan, dadah, pencemaran, merokok, alkohol atau bahan kimia toksik dalam makanan, udara atau air. Banyak bahan kimia yang tidak baik untuk tubuh manusia adalah mungkin untuk mengurangkan imuniti badan dan mengurangkan keupayaan badan untuk bertolak ansur dengan tekanan dalam apa jua bentuk. Ini akhirnya mungkin menyebabkan subluxation tulang belakang.

Rawatan untuk subluxation
Kadang-kadang subluxation boleh diubati menurut kebolehan semula jadi dalam tubuh manusia untuk melawan keabnormalan. Badan manusia mempunyai kecenderungan semula jadi untuk menentang semua negativities yang merisaukan. Walau bagaimanapun, subluxation yang teruk tidak boleh sembuh secara automatik dan pesakit mungkin perlu untuk melawat chiropractor a.

Chiropractor A merawat pesakit subluxation dengan meletakkan Tulang belakang yang betul dengan membuat pelarasan tertentu. Pelarasan ini dibuat dengan cepat tetapi dengan daya yang lemah lembut dan pembetulan. Ini kuasa pembetulan membolehkan harta tak alih atau tidak betul bergerak sendi tulang belakang untuk mencapai gerakan normal. Ini semata-mata bergantung kepada keputusan chiropractor yang mana kaedah untuk memohon kuasa pembetulan boleh digunakan untuk rawatan subluxation. Banyak kali lebih daripada satu pelarasan diperlukan untuk rawatan lengkap untuk subluxation.

Kiropraktor adalah satu-satunya profesion penjagaan kesihatan yang menumpukan kepada mengesan dan betul subluxations tulang belakang. Sebab kiropraktik rawatan mendapat keputusan positif itu adalah keupayaan tulang untuk membetulkan subluxations ini dan memulihkan fungsi yang betul untuk tulang belakang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar