Reiki - Apa Semua Fuss Mengenai?

Reiki - Apa Semua Fuss Mengenai?

Tiada apa yang jahat tentang Reiki, walaupun ramai orang yang skeptis.

Reiki adalah berdasarkan prinsip penyembuhan semula jadi, dan penyembuhan semula jadi adalah sekitar lama sebelum perubatan moden. Kedua-duanya mempunyai tempat mereka.

Mengambil tekanan darah tinggi sebagai contoh. Untuk merawat tekanan darah tinggi, anda boleh cuba latihan (yang satu penyembuhan semula jadi). Anda juga boleh cuba senaman dan meditasi. Dan sudah tentu anda boleh meminta doktor anda untuk menetapkan ubat-ubatan untuk merawat gejala-gejala. Apa yang doktor akan lakukan? Sudah tentu dia akan mengambil, jalan yang selamat konservatif. Dia tahu bahawa kebanyakan pesakit tidak mengikuti melalui komitmen mereka untuk melaksanakan atau diet. Ini adalah di luar kawalan doktor, supaya anda berakhir dengan preskripsi.

Reiki sememangnya santai, dan anda pada dasarnya memanfaatkan tenaga dalam badan anda dengan cara yang positif. Ia tidak boleh membahayakan anda dalam apa jua cara. Tuan Reiki tidak mendakwa bahawa Reiki adalah pengganti bagi apa-apa kaedah penyembuhan lain. Ia adalah seni penyembuhan yang saling melengkapi.

Sebagai satu bentuk kelonggaran berpandu, attunement Reiki ada duanya. Dan perkara yang besar adalah bahawa anda boleh belajar untuk melakukannya sendiri. Sebaik sahaja anda telah menguasai Reiki, anda boleh merawat orang lain, anda boleh merawat diri sendiri, dan anda juga boleh mengajar orang lain.

Anda perlu berfikiran terbuka dan anda perlu menerima konsep fikiran mengenai perkara. Anda perlu keinginan untuk memanfaatkan tenaga dalam badan anda. Tidak ada sihir yang terlibat. Tidak ada konsep pagan. Walaupun doktor Barat mengakui kuasa minda. Mereka ambil perhatian bahawa orang-orang yang positif dan mahu sembuh akan cepat sembuh.

Reiki adalah hanya panduan kepada kuasa penyembuhan yang menakjubkan kita semua mempunyai dalam diri kita.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar