Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Prinsip Alexander

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Prinsip Alexander

Guru Alexander percaya bahawa kesihatan yang buruk datang daripada penggunaan miskin diri. Penggunaan yang betul, apa yang dipanggil Alexander kawalan utama, datang dari menyedari bagaimana anda duduk, berdiri dan bergerak. Kebanyakan orang kemerosotan apabila mereka berdiri, dengan bahu bulat, yang tumbang di dada, perut perahu nelayan kecil dan lutut yang sedikit bengkok. Pelvis boleh menganjur di hadapan badan.

Diminta untuk berdiri lurus, mereka memasukkan anak di dada, keluk belakang dan kaku leher dan kaki. Postur yang baik, atau kawalan utama seperti yang diajar oleh guru-guru Alexander, melibatkan memanjangkan tulang belakang dan menariknya ke atas, seolah-olah anda mempunyai benang melalui tengkorak anda yang menarik anda ke arah langit. Bahu dan leher anda perlu dilonggarkan, kepala anda ditarik sedikit ke belakang, batang tubuh anda perlu meluaskan keluar dan tulang belakang anda harus lurus, tetapi tidak pernah melengkung.

Pembukaan kepada badan mengurangkan tekanan pada jantung, paru-paru, perut, usus dan organ-organ lain. Teknik ini adalah baik untuk keadaan tekanan yang berkaitan seperti keresahan dan tekanan darah tinggi. Kebanyakan orang melakukan sesuatu secepat mungkin tanpa memberikan pemikiran. Alexander dipanggil ini keuntungan akhir. Mereka duduk dan berdiri dengan cepat, jadi beberapa perkara pada satu masa, baut ke bawah makanan dan dalam pelbagai cara menggunakan jumlah tenaga yang keterlaluan melakukan tugas-tugas setiap hari.

Berbaring di atas lantai dengan beberapa buku di bawah kepala dan lutut bengkok ke atas selama kira-kira dua puluh minit. Pastikan tulang belakang anda adalah rata dan berfikir kawasan lumbar anda yang lebih rendah ke lantai. Pastikan dagu anda di dalam dan bernafas secara semula jadi. Latihan ini akan membetulkan apa-apa keluk dibesar-besarkan leher dan akan meluruskan tulang belakang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar