Belajar Reiki - Adakah attunement sendiri Benar-benar Berfungsi?

Belajar Reiki - Adakah attunement sendiri Benar-benar Berfungsi?

Terdapat beberapa konsep yang anda mesti memeluk berkaitan dengan Reiki. Jika anda tidak menerima ini, maka Reiki bukan untuk anda. Jika anda berminat untuk belajar Reiki, anda perlu mengambil kira konsep-konsep ini. Salah satu yang paling kontroversi ini adalah konsep attunement diri.

Tetapi mari kita langkah ke belakang seketika. Jika anda percaya dalam kuasa Reiki, maka anda memeluk konsep tenaga kehidupan sejagat. Anda juga menerima bahawa anda boleh berhubung dengan dan memanfaatkan kuasa ini melalui saluran tenaga badan.

Jika anda telah membuat lompatan iman, maka anda adalah seorang yang percaya pada kuasa penyembuhan Reiki. Anda tahu bahawa tenaga dalam, dan tenaga alam semesta, boleh dimanfaatkan dan dioptimumkan dengan mengimbangkan tujuh Chakra. Anda menerima peranan setiap chakra bermain dalam kesejahteraan anda.

Yang membawa kita kepada persoalan attunement diri dan sama ada ia berkesan atau tidak. Terdapat perdebatan di kalangan sarjana Reiki mengenai perkara ini. Beberapa sarjana yang lebih tradisional mendakwa bahawa anda memerlukan kehadiran tuan agar dapat mempersatukan. Walaupun anda adalah tuan sendiri!

Masalah saya dengan karya ini adalah bahawa pengasas Reiki moden "ditemui" seni penyembuhan dan pada dasarnya mempersatukan dirinya ketika berpuasa dan bertapa sekali sahaja kembali pada tahun 1922. Jika dia mampu untuk Menyesuaikan diri, dan sesungguhnya jika keseluruhan konsep Reiki adalah berdasarkan pada ayat-ayat-Nya, ia adalah sukar bagi saya untuk menerima bahawa attunement diri tidak adalah alternatif yang berdaya maju.

Walau bagaimanapun, anda tidak sepatutnya membiarkan perbahasan ini awan persepsi anda banyak manfaat daripada Reiki. Anda boleh meneroka dengan lebih lanjut dengan kursus-kursus dalam talian. Sebahagian daripada ini adalah berasaskan sekitar attunement diri, dan ada pula yang berasaskan sekitar attunement jauh (berpandukan tuan). Jadi anda tidak perlu membiarkan persoalan daya maju attunement sendiri menghalang anda daripada meneroka kursus dalam talian. Hanya pilih gaya kursus yang bersetuju dengan keutamaan attunement anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar