Penggunaan Topical Sahaja - Jangan menelan!

Penggunaan Topical Sahaja - Jangan menelan!

Selama bertahun-tahun, saya mempunyai peluang untuk menggunakan banyak herba topikal. Apabila menaikkan keluarga, bermacam-macam perkara boleh berlaku, artritis untuk selaran matahari. Apabila anak-anak kita masih muda, saya terpaksa memikirkan yang mana herba perlu disimpan di tempat yang berkunci untuk mengelakkan keracunan sengaja. Herba adalah agak mampu berbuat demikian jika tidak digunakan dengan baik.

Aloe Vera: Walaupun ramai orang berfikir bahawa jus lidah adalah satu perkara yang baik untuk minum, saya tidak bersetuju. Melainkan jika harta yang pencahar telah dikeluarkan, lidah mungkin menyebabkan sakit yang agak besar dan cirit-birit apabila dimakan. Ia tidak melakukan banyak yang baik pada kulit, walaupun. Ia terutamanya digunakan untuk merawat luka bakar yang ringan, sama ada dari memasak atau dari matahari.

Arnica: Melainkan anda sangat masuk untuk herba, anda mungkin tidak tahu apa Arnica adalah. Apabila membasuh Arnica digunakan pada kulit, ia boleh mengurangkan lebam tergesa-gesa. Walau bagaimanapun, loji itu sendiri tidak perlu diletakkan pada kulit, dan ia tidak boleh dimakan. Ia adalah perengsa yang melampau, dan hanya boleh dikendalikan oleh seseorang yang tahu bagaimana untuk menyediakannya. Menelan ia boleh menyebabkan kesakitan yang teruk dan mungkin membakar mulut, kerongkong dan perut.

Komprei Sehingga ahli-ahli sains menemui satu prinsip yang boleh menyebabkan buah pinggang dan kerosakan hati, komprei sering digunakan sama seperti elm yang licin, Marshmallow dan likuoris; kot saluran penghadaman dan mengurangkan rasa tidak selesa. Walau bagaimanapun, kini kebanyakan herba tidak mencadangkan meminum ia. Saya menggunakannya pada kecederaan tisu, selagi tidak ada luka terbuka. Ia boleh membantu menyembuhkan lebam, patah tulang dan tekanan otot.

Sebelum menggunakan mana-mana herba-herba ini, semak dengan doktor atau ahli farmasi anda untuk memastikan mereka tidak akan berinteraksi dengan apa sahaja yang anda sedang mengambil dan bahawa ia tidak akan membuat apa-apa keadaan perubatan yang lebih teruk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar