Listerine kuku jari kaki Kulat Remedy - Turning Mouthwash Anda Ke satu Kulat Buster Cekap

Listerine kuku jari kaki Kulat Remedy - Turning Mouthwash Anda Ke satu Kulat Buster Cekap

Siapa sangka pencuci mulut seperti Listerine boleh digunakan sebagai ubat kulat kuku jari kaki, tujuan selain daripada menghapuskan mulut berbau. Sebelum ia menjadi bapa bagi mulut kita terhadap bau mulut, Listerine adalah kuat pembedahan antiseptik untuk pesakit dan peralatan sama dan sebagai agen pembersihan untuk lantai hospital. Kepekatan ciri-ciri antiseptik dan anti-mikrob ramuan menjadikan ia berkesan ubat kulat kuku jari kaki juga. Eucalyptol, Sorbitol, Thymol dan asid benzoik dua jenis antiseptik dijumpai di dalam ubat itu.

o eucalyptol dibuat terutamanya minyak kayu putih; ia mempunyai ciri-ciri anti-mikrob dan keupayaan untuk merangsang sistem imun untuk bertindak balas terhadap menyerang mikroorganisma.
o Sorbitol adalah alkohol gula dengan ciri-ciri antibakteria yang berkesan terhadap strain E. coli. Digunakan juga sebagai pengganti gula dan dalam kosmetik sebagai pemekat. Ia juga berlaku secara semulajadi dalam badan. Pengeluaran berlebihan di dalam badan seperti dalam kes-kes pesakit yang menghidap diabetes jenis 1 boleh mengakibatkan penyakit mata.
o Thymol diperbuat daripada minyak thyme, yang digunakan dalam mumia di Mesir purba sebagai pengawet pada badan untuk mengelakkan acuan, kulapuk dan pertumbuhan bakteria. Ia datang dari keluarga fenol, sebatian serupa dengan alkohol tetapi mempunyai ciri-ciri yang baik seperti keasidan yang tinggi yang berkaitan dengan ciri-ciri aromatik. Dalam bentuk kristal, ia digunakan untuk membunuh kulat spora; terdapat beberapa orang yang menggunakannya sebagai ubat kulat kuku jari kaki dan menuntut kecekapan.
o asid benzoik yang digunakan sebagai pengawet makanan dan dalam krim antikulat. Dalam makanan, ia menghalang pertumbuhan kulat dan bakteria lain. Antikulat Its ditemui pada tahun 1875, potensi terhadap mikroorganisma adalah setara dengan fenol.

Ini hanya 4 bahan-bahan yang terdapat dalam ubat yang akan membunuh kuman, semua kuat dan digunakan dalam produk-produk lain untuk tujuan yang menghalang pertumbuhan dan menghapuskan bakteria dan kulat. Bahan-bahan lain dalam pencuci mulut adalah salisilat, Propyl alkohol, Sodium benzoate dan Methyl. Salisilat adalah asid salisilik yang terkenal dengan kualiti yang anti radang dan melegakan kesakitan itu. Meneliti setiap komponen Listerine akan membuat anda membuat kesimpulan mengapa ia berkesan dalam menghapuskan kulat.

Terdapat dua cara untuk menggunakan Listerine sebagai kulat kuku jari kaki ubat; ada yang merendam kuku dalam dicairkan; dan swabbing atau menggunakan penitis untuk memohon secara langsung, mesti digunakan dua hingga tiga kali setiap hari. Yang lain menggunakan kuku jari kaki ini ubat kulat dengan lain-lain penawar semula jadi seperti minyak pati dengan kesan anti-kulat. Rawatan berlangsung sehingga semua tanda-tanda jangkitan kulat kuku hilang dan kuku baru kelihatan sihat. Walaupun tidak ada tuntutan diiklankan keberkesanannya dalam menyembuhkan jangkitan, ia telah meletakkan tuntutan kepadanya dari mulut ke mulut dari mereka yang telah menggunakan dengan keputusan yang berjaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar